Screw up! (or stay home)

guerande

Onderweg naar Almeria maak ik een tussenstop op het “bijna” eiland Guérande. Ze doen hier aan zoutwinning “la fleur du sel” een mooie bijna roze grofkorrelig zout.
Het maakt het landschap tot een soort visgraten model, kleinschalig verweven in een patroon van getijdenrivieren.

Eergisteren zag ik tijdens het vliegeren vanuit mijn rechterooghoek plotseling iets vallen: jawel, mijn camera denderde in 2 seconden loodrecht naar beneden in een ondiepe maar brede moeraspoel. Enkele krachttermen later trok ik mijn broek uit en mijn teva’s aan om te redden wat er nog te redden viel. Het meer, met een waterhoogte van slechts 20 centimeter, bezat een bodemloze modder waarbij ik tot aan mijn knieën bleef wegzakken. Wat te doen? Kleren uit en in mijn onderbroek (ramptoeristen hadden zich reeds verzameld) tijgerend door de modder richting camera. Geen prettig gezicht voor de omstanders.                               Gelukkig bleek de ondergrond in het midden zanderig waardoor ik na verloop van tijd lopend verder kon. Uiteindelijk blijkt de camera niet meer te redden, ook niet na een grondig bad in gedestilleerd water. Een vleugelmoer heeft zich in de vlucht los weten te draaien waardoor de hele zaak is losgekomen. Alleen de geheugenkaart doet het wel: “gelukkig hebben we de foto’s nog”

last-picture

(laatste foto vóór de plons)

Ik sta nu op een camping in afwachting van een nieuwe camera. Lang leve de webwinkels en het internet. Het geeft me inmiddels tijd om weer eens met mijn 360 graden panoramacamera te spelen:

Presque'Ile Guérande

Een Reactie op “Screw up! (or stay home)

  1. Lieve Gerco

    Wat een verhaal! Je camera maakt een duikvlucht- Shit de Sony 7 nogiets? Ooow het is een goed verhaal omdat je het bijna gespannen af zou wachten maar het is niet leuk. Verzekering?

    Ik lees dat je moedig voorwaarts gaat en ik kan niet wachten te zien wat jij ziet- van de grond en uit de lucht Liefs r

    Sent from my iPhone

    >

Geef een reactie

