Bosch van boven

Ongeveer een maand geleden heb ik in Den Bosch een aantal camera’s aan ballonnen vanaf de st. Janstoren losgelaten.
De cameraatjes waren uitgerust met intervaltimers waardoor de ene camera elke minuut en een ander camera elke 15 minuten een foto maakte, tot aan het eind van de film. Aan de camera’s zaten enveloppen voorzien van een antwoordnummer in Den Bosch.

Uiteraard was de hoop dat één van de camera’s zou worden teruggevonden en het filmpje zou worden teruggestuurd. Tot op heden niets…
Ik stelde mij al voor om aan de hand van de foto’s de route van de camera in Google Earth te herleiden. Nu rest slechts de gedachte aan mogelijke foto’s, aan foto’s die zijn gemaakt maar niet zijn gesublimeerd.

Afgelopen week was ik in Laon, noord Frankrijk. In de cathedraal kijk je naar deze gewelven.
Het is net alsof je in het midden naar een zonsverduistering kijkt.
Ik bedacht me hoe het zou zijn om daar met een videocamera langzaam naar toe te zweven, en vandaar, via een omgekeerd perspectief door het dak naar buiten te gaan.
Aan een ballon.
Misschien kan dat in Den Bosch, als een reprise.

Geef een reactie

