Reflectie

Zonder een foto te maken ben ik steeds vaker (en langer) aan het nadenken over hoe ik een foto zou willen maken. Bij het ene onderwerp hoort zon, bij het ander een bedekte hemel. Laat ik die lijnen in het landschap parallel aan het kader lopen, of beter, in een hoek van 45 graden? Hoe ziet dit landschap er eigenlijk in het vroege voorjaar uit, is dit nu wel het goede jaargetijde? Wat als??

Ook toen ik deze foto maakte was ik volop in discussie: moest ik niet eens een polarisatiefilter gebruiken? Wat als de zon nu eens niet scheen en het water juist wat meer in beweging was?

Door dit fotootje te maken ben ik er achter dat mijn lensje prachtige sterren maakt van het weerkaatsende zonlicht.

Gewoon door het te doen…

Geef een reactie

