Spygeons

Afgelopen week kreeg ik via een email een vraag. Hoe ik een camera aan een duif had bevestigd voor mijn videoproject “Loslaten” uit 2008 over de spoorzone in Delft.
De vragenstelster is Sofie de Wit, een Vlaamse scholiere, bezig met een schoolopdracht over “geheime communicatie”.
Ik antwoordde Sofie dat ik mijn duif had voorzien van een klittenband slabbetje dat met een tie wrap om het lichaam achter de vleugel en met een schoenveter om de nek was vastgemaakt.
Later kreeg ik van Sofie een link naar haar weblog www.sofiedewit.wordpress.com en zag daar dit prachtige duivenharnas. (wat de duif inmiddels onderweg alweer was “kwijtgespeeld”)

Het is van een welhaast erotiserende schoonheid.
Hoe lomp kan je zijn met een tie wrap en een schoenveter?

2 Reacties op “Spygeons

  1. Hallo Gerko How’re you?
    You remember your driver when you came to Yogyakarta?

  2. I sure do, Didik! We were the best kiteflying team. Remember the windless days on the slopes of Merapi?

Geef een reactie

