Spookrijden

Op een pas aangelegde weg even buiten Dubai kom ik deze groep verdwaalde dromedarissen tegen, Arabische kamelen. Ze zijn groot en log en schommelen in hun tred.

Als ik wat dichterbij kom proberen ze hun pas te versnellen waardoor ze bijna struikelen. De voorpoten blijken met een stuk touw bij elkaar gebonden te zijn, misschien om ze makkelijk te kunnen vangen.

Ondertussen blijven ze midden op de weg lopen en haal ik ze maar (spookrijdend) via de andere weghelft in.

2 Reacties op “Spookrijden

  1. Hallo Gerco,

    Terwijl jij al in Dubai zat hebben wij er weer een tussenstop gehad op onze reis naar India. Opgesloten in de geairconditionede hal hebben we ons gelaafd aan een park met waterval in deze hal. We konden onze ogen nietgeloven, alles schoon, en zo weinig mensen, en door het vele glas een wat mistige skyline waaronder een 800 + meter hoge wolkenkrabber dat kwa vorm lijkt op een gebroken luciferstokje. In die stad zat jij, of reed je op een lege weg zonder spookrijders. Hoe anders zijn de wegen in Gujarat, vol met mensen op motoren, ossekarren, dromedariswagens, driewieler rikshas,chakras, en vrachtwagens, autos en bussen, en alles rijdt daar waar het wil in de richting die ze op moeten. Ik ben benieuwd welke beelden je vindt in de leegte van het landschap rondom Dubai.

    Jeroen

  2. Gerco: Ik schreef al eerder dat jij de tweede bent, na Jeroen, wiens blog ik bekijk. Had je die kamelentouwen niet kunnen lossnijden? Blogs… ik weet ’t nog niet. Het liefst stuur ik mijn berichten met behulp van een plakkende postzegel. Kijk uit voor die gesluierde vrouwen.

    Ton

Geef een reactie

